Vit helg... ELLER HUR!

Gomorrn!

Dags för veckosammanfattning... jag måste skärpa mig... det håller inte att bara blogga en gång i veckan om man likt mig har ambitioner att bli den nya Alex Schulman (fast inte smygbög).

Förra veckan hände inget speciellt. Slappade mest, och umgicks med vänner, och tränade rätt mycket, och repade lite med bandet. Just ja...jag köpte ny mobil också. En W890i blev det, lyckades få tag på den sista tillgängliga i hela Skåne (typ) och som grädde på moset så glömde säljaren ta betalt för telefonen - great success! (Jag får emellertid betala 100:- i månaden i 18 månader, men jag skulle även ha betalt en engångsavgift för själva telefonen, men det var alltså denna som han glömde debitera). Oavsett vilket så rekomenderar jag Expert på Jägersro Center. Bra service och trevlig personal.

Har även fått nytt VISA-kort, så nu är skadorna efter förra helgen läkta och spåren igensopade. GHB-misstankarna lades på hyllan när jag såg VISA-räkningen... hade handlat sprit för 400:- på Slagt, inom loppet av en halvtimme. Då går det som det går.

För att straffa mig själv hade jag alltså bestämt att denna helgen skulle vara en vit helg, det vill säga att jag inte skulle dricka en droppe under hela helgen. Jag hade emellertid ändå för avsikt att följa med mina vänner på förfest och utgång, för att ytterligare sätta min egen karaktär och beslutsamhet på prov. Det var verkligen ingen av mina vänner och bekanta som trodde på mig när jag sa att jag inte skulle dricka, lite kul och lite skrämmande på samma gång. I fredags var vi faktiskt hela fyra medlemmar i LOKA-klubben, det vill säga nyktra alkoholister. Stämningen för min del pendlade mellan ganska trevligt, och extrem ångest. Värre ångest än någon bakfylla jag haft, faktiskt. Jag lyckades emellertidhålla mig borta från de flytande frestelserna trots erbjudande om gratis Vodka/Red Bull och andra godsaker. Någon utgång blev det dock inte, eftersom hela sällskapet gick till Hipp. Jag har förvisso inget direkt emot Hipp förutom att de stänger idiot-tidigt, men när jag hade vip och gratis inträde på Slagt, Deep (90´s) och KB, kändes det enormt bakvänt att gå till Hipp, behöva stå i kö, och dessutom betala, när jag ändå bara skulle chilla och vara nykter. Nej, jag körde hem istället.

Det skulle visa sig bli sista färden i min 750iL. På lördagsmorgonen hämtade jag upp en potentiell köpare på Centralen, och efter en kortare provkörning gjorde vi affär. Även om jag verkligen älskade bilen, kändes det skönt som fan att få den såld och att göra en liten vinst på kuppen.
 
En bra affär måste förstås firas, vilket innebar att den Vita helgen fick avbrytas i halvtid!

Igår intog vi således Sebbes lägenhet igen, med en rejält tilltagen alkoholist-liga. Det blev kortspel, musik-krig och en gemytlig stämning. Fyllan höll sig på en ovanligt balanserad nivå, och jag, Robban och Stendahl drog till KB i vettig tid. VIP-kortet funkade bra och det var förstås underbart att såväl gå före kön som att slippa betala. Robban njöt av livet i gräddfilen. Överlag var det ganska kul på KB, träffade rätt mycket trevligt folk man inte sett på ett tag, och till och med Fridholm hade hittat ut i nattlivet. Jag och Calling drack Red Bull/Öl och jag svepte i mig två Vinshots, sedan blev det lite suddigare i kanterna. Bestämde mig för att fly KB för att möta upp med några andra vänner på HB... sagt och gjort. Gjorde även det fatala misstaget att sopa i mig en kebab på vägen.

Träffade Sebbe, Fille, Fille och Tobbe på HB och gick lös på det nästan tomma dansgolvet. Snackade med en tjej där inne. Hennes första (och enda) fråga var "Har du käkat kebab eller?". Cockblock deluxe.
 
Slutar med att jag och Tobbe yrar runt på Södergatan, käkar frukost på BK med två konstiga tjejer, och delar sedan en taxi hem klockan 07:30. Överlag ändå en riktigt trevlig kväll.

Idag väcktes jag av pappa som ringde och meddelade att morfar blivit påkörd. Lyckligtvis var han helt oskadd men hans bil var skrot, och eftersom mamma och pappa åker på semester till Tyskland imorgon(idag) blir jag tvungen att hjälpa morfar administrera sitt försäkringsärende. Jag ställde på min M5 och körde och hälsade på honom, och han var både pigg och glad. Skall dit senare idag igen och åka och inspektera vraket av hans sura Ford. 

Ska även till tandläkaren klockan 13:00, är inte så orolig, tror inte de har något att gnälla över denna gång. Sen ska jag förhoppningsvis kolla på en bil, och på något sätt hinna med att träna och repa mellan varven. Det blir ingen lugn måndag... kanske borde hoppa i säng... 

Avslutar med en länk till veckans roligaste klipp: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1077494 . Missa för allt i världen INTE "Morgonsoffan" på SVT!

Skål och gonatt!

Kommentarer
Postat av: nINjAAaA

KALLE DU ÄR GAY GAY GAY.. fast du vet det inte än... Men detär sånt som får växa fram förstår du..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback