Things are shaping up to be pretty odd

Så var det fredag igen, underbart!

Onsdagen bjöd väl egentligen bara på en minnesvärd händelse, nämligen provrep med ett band. Har absolut inte för avsikt att ge upp vårt befintliga projekt - tvärtom - men jag har länge varit sugen på att ta upp mitt nästan avsomnade trumspelande, och nu verkar det som att en mycket bra möjlighet därtill har dykt upp! Får se hur det tar sig. Just ja, jag lagade en väldigt god Chili också, i onsdags.

Torsdagen har varit en bra dag tycker jag.

Solen sken helt gudomligt imorse (13:00) när jag steg upp och traskade till slanen på Arbetsförmedlingen, för första gången på drygt två månader. "Möte om jobbgaranti för ungdomar" stod på schemat. "Mötet" gick ut på att två personer sa några lösryckta saker och förklarade att de inte riktigt hade koll på vad det nya systemet kommer att innebära, men att arbetssökande framöver kommer att få någon slags ersättning, och att man en gång i veckan skall avlägga rapport till en arbetsförmedlare om vad veckan bjudit på. "Mötet" var över på 5 minuter. DE KUNDE VÄL FÖR FAN HA SKCKAT ETT INFORMATIONSMAIL ISTÄLLET???? Till råga på allt måste jag dit igen på tisdag.

Solen sken emellertid lika mycket när jag traskade hemåt. Sen körde jag och hämtade Michelle i stan och lärde därefter henne att spela Gran Turismo 4. Trevligt att återse henne efter allt för lång tid.

Efter det var det rep-dags. Gick rätt bra. Spikade att vi ska spela in demo i helgen, på lördag och söndag. Ska bli riktigt skoj! Åkte därefter och tränade ett halvsvettigt pass, sen umgicks jag en stund med Olof och kollade på Morgonsoffan. Bra skit.

Öppnade därefter min deklaration som anlänt från skatteverket, och fann till min stora glädje att de beslutat att jag skall erhålla 14 011:- i skatteåterbäring - Sweet, då var semestern betald!

Sådant kan få även den suraste dag att byta riktning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback