The pain this morning, it filled my head, It's Jameson, it means that I'm not dead

God morgon!

Ännu en helg avklarad, och den påminde skrämmande mycket om den förra.

I fredags var jag åter på inflyttningsfest i Lund. Knasigt nog på exakt samma gata som jag var förra lördagen, men hos en helt annan person! Vad är oddsen liksom? Nu var det KJ's flickväns nya lägenhet som skulle invigas. En extremt fin lägenhet, rent av. Högst upp i ett relativt nybyggt åttavåningshus, en mycket smakfull 1,5'a helt i min smak, och jag blev förstås mycket avundsjuk. Visade sig att jag och KJ var de enda närvarande männen medan det som mest var nio tjejer på plats. Festa della patata som italienarna säger - eller korvbrödsfest på ren svenska. Oavsett vilket så var det väldigt trevligt, framförallt kanske att verkligen få tid att snacka med KJ, som jag under många år betraktade som min allra bästa vän. På senare år har vi väl i sanningens namn glidit ifrån varandra rent umgängesmässigt, men det står utom allt tvivel att vi inte är sämre vänner för det!

Det blev ganska mycket, förlåt, väldigt mycket att dricka. Tanken var att jag skulle möta upp med Sebbe och Nasse på Slagt lite senare på natten, och jag tvekade därför inte när jag erbjöds skjuts till Malmö, om än i en överlastad Fiesta. Jag blev avsläppt utanför Slagt, i ett fruktansvärt regn-och-blåsväder. Trängde mig före kön, vilket tilläts tack vare mitt medlemskort, och gick in för att hitta de andra. Ringde och fick meddelat att de var på väg. OK, tänkte jag. Får väl fördriva lite tid med att slösa bort pengar på Black Jack. Sagt och gjort, förlorade några slantar, men inte fan dök någon upp. Visar sig att deras pokerturnering dragit ut på tiden och att jag är strandad ensam på slagthuset. Ja, det är lika tragikomiskt som det låter. Tog en tröstdrink och yrade runt i dimman i några timmar innan jag gav upp och tog svarttaxi hem.

Igår var det korvförfest planerad hos Sebbe och Fille. Jag sov rätt länge tyckte jag, men var ändå inte mest sliten... fick vänta ett tag innan Nasse, Robban, Sebbe och Stendahl hämtade upp mig vid 21-tiden. Sent på det som vi var, ansåg vi att det helt klart behövdes någon form av alkoholist-spel för att få fart på krökandet. "Pyramiden" förkastades då den bedömdes som allt för tidsödande. Valet föll efter en del experimenterande på Över/Under. Det tog inte lång tid innan alla var ganska uppgasade och fulla. Vi hade riktigt kul med sjuk humor och min fina förfest-mp3-skiva. Jag hade tänkt till lite smart, och hade inte med mig speciellt mycket att dricka, tyckte jag själv. Tydligen hade jag missbedömt, och blev än en gång kanonpackad. Gänget delades upp, eftersom hälften bestämt ville till Slagt, medan vi andra ville till KB. Stört omöjligt att få tag i en taxi var det åtminstone, varför vi fick knalla till Stortorget för att hitta en lämplig släde. Det fick bli en butter gubbe i en Voyager.

Halkade i vanlig ordning före kön på KB och fick äntligen fylla i VIP-kortsansökan. Tydligen lönar det sig att vara vän med mig för Jacob fick också gå före kön, utan närmre förklaring.. Väl inne på KB slås jag omedelbart av speljävulen och slösar bort någon timme och några hundralappar vid Black Jack-bordet. Nu säger jag detta en gång för alla. Jag MÅSTE sluta med detta förbannade spelande! Ser ni mig vid ett Black Jack-bord, ge mig en örfil, slå mig på nerven eller för vad fan som helst för att överskrida min förbannade envishet. När jag väl slutade spela hade jag ingen nämnvärd lust att dansa, eftersom volymen i vanlig KB-ordning var fruktansvärt hög. Jag har en känsla av att hälsovårdsverket hade stängt ner KB's nattklubb med omedelbar verkan om de gjort en decibelmätning där igår (eller vilken annan gång som helst, för den delen). Jag och Robban flydde till Jalla Jalla, sen tog jag bussen hem och köpte ett nybakt ostbröd av Mr. Bagare.

Sov ganska länge idag. Drömde konstiga, realistiska drömmar, och var helt desillusionerad när jag vaknade. Bjöd över Jacob och Olof och vi bestämde oss för att köra till Krua Thai och köpa kvällsmat. Den var delikat och en perfekt söndagsångest-dämpare. Efter maten såg vi den hyllade filmen No Country For Old Men och jag kan bara instämma - den var riktigt grym och rekomenderas varmt! Fem uppdruckna Becks-flaskor av fem möjliga. Kvällen avrundades med en liten promenad i blåsten. Sedan har jag sökt ett jobb som verkar mycket intressant.

Har funderat mycket på sista tiden, angående att fly hela skiten och dra till USA i några månader. Denna helg, med detta förbannat eländiga väder, har längtan till Southern California vuxit sig än större. Känner att jag verkligen hade mått bra av lite miljöombyte. En sådan resa kräver dock en hel del förberedelser, och egentligen också lämpligt resesällskap. Det kan följaktligen dröja ett tag innan det blir verklighet.

Har lyssnat en del på Hot Water Music nu de senaste timmarna. Helvete vad bra de är... här kommer en färsk liveupptagning av en favoritlåt.

Jag börjar månaden med årets längsta blogginlägg. Håll tummarna för att mars blir bättre än de två föregående...

Hot Water Music - Trusty Chords (texten följer nedan)
:

"You'll get it right some time,.you will."
I tell myself that everyday.
"you don't need to latch on to anything.
you'll just end up back here
in your little limbo scene."
it's repititous and exhausting.
I might need some therapy;
anything to keep me in check through the day.

"don't think about your lover
you're already steady shaking."
I might need a sedative
But I hate the taste of medicine
"you just need to let her go"
These pills shaking in my hand
Just make me feel defeated
Like I'm not able to just let her go away

I hate this place but I love these chords
"an empty fate just means an even score"
And the pain this morning......
it filled my head
It's Jameson.
It means that I'm not dead.

I just can't seem to get away
There's no such thing as escape
Even with the sedatives
you're always in the same state
clutching to a limbo scene
you're never changing anything
you just stop the shaking
and it's constantly repeated through the days.

Kommentarer
Postat av: jonte

såg inte dig på kb :/

2008-03-03 @ 12:49:43
Postat av: Malin

Ibland saknar jag dig så mycket att det är löjligt. Idag är en sån dag.

2008-03-03 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback