Påsken - alkoholisternas julafton

Merda! Vilken helg!

Lördagen blev lite märklig eftersom alla delades upp åt tre olika håll efter förfesten. Jag och Sebbe drog till KB dit tanken var att de andra skulle ansluta efterhand. Sebbe mådde dock som en räv, och fick lämna i förtid, stackarn. Robban och Jacob anslöt efter ett tag och vi gick loss på dansgolvet. Hade förnuftigt nog inte tagit med mig mitt VISA-kort, men oförnuftigt nog spelat bort halva krök-budgeten på blackjack, så jag blev inte speciellt full. Fick skramla ihop lånepengar från vännerna. Efter KB tänkte jag och Jacob åka vidare till någon obskyr rejvfest, men bristen på kontanter gjorde sig åter påminnd, så det slutade med att jag fick springa som en idiot för att hinna med bussen hem.

Givetvis skulle det krökas även på självaste påskdagen. Det var dock bara jag och Mr. Stendahl som hade de rätta anlagen. Vi möttes upp hemma hos Sebbe och drog i rask takt i oss våra järn. Från början tänkte vi sikta på KB, men planerna ändrades till Étage, vilket visade sig vara ett bra beslut. Vi hade nämligen en riktigt fin kväll, även om det blev både ett, två och tre övertramp av budgeten. Smällar man får ta när man avslutar en galen helg.

Soundtracket till påsken har i år levererats av My Chemical Romance, ett band som jag tidigare vägrat att lyssna på eftersom de så väldigt tight förknippas med hela den löjliga så kallade "emo"-kulturen där man ska sminka sig jättefult, klä sig i konstiga kläder, gråta dygnet runt och skära sig i armarna ett par gånger om dagen. Nu har jag dock kommit så långt att jag lyckas se förbi de hemska emo-anknytningarna och insett att deras musik är jävligt bra, och att de är grymt skickliga musiker.

Har hittat ett riktigt intressant jobb som jag tänkte söka ikväll. HOPPAS det går vägen!

Kommentarer
Postat av: Malin

"DU KAN JU INTE LYSSNA PÅ DEN JÄVLA SKITMUSIKEN" fick jag visst slängt i huvudet av en viss någon en gång i tiden... men ptja, grattis till upptäckten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback