Man tager vad man haver (påsken är till för att supa)

Gokväll, kära blogg!

Denna påsk kommer att bli klockren, jag känner det i blodet.

I torsdags så blev det festligheter trots allt! Maddes morsa är bortrest över helgen varför vi hade hennes lägenhet att förfoga. Jag, Sebbe, Skallber, My, Bine och Madde satt och tog det lugnt. Eller alla andra tog det lugnt. Jag krökade förstås i normal takt och blev således ganska full ganska snabbt. Lyckades övertala Skallberg att följa med till Étage. Där inne drack vi öl och blev fulla. Sen spelade jag förstås black jack och hade en hiskelig tur, flera gånger om. Slutade för en gångs skull med plus på kontot innan jag tog svarttaxi hem.

Fredagen blev en väldigt lång dag. Gick upp ganska tidigt för att åka på rea och handla jeans. Hittade efter en timmes utprovning två par som jag slog till på. Köpte medvetet för små brallor, som en spark i röven för att snabbt bli av med de två-tre kilona som jag gått upp som följd av min förslappade arbetslösa tillvaro. Kunde inte låta bli att köpa ännu ett par Vans canvasdojjor, mycket stiliga i rosa med svarta löv. Skobög, oh yeah! Körde till bolaget på Burlöv Center, men tji fick jag, ty där var stängt som graven.

Efter denna utflykt körde jag hem och försökte kolla om någon ville följa med och ta några järn på slagthuset framåt kvällen. Ingen ville, utom möjligen Stendahl som lät sugen. Han skulle emellertid på släktkalas först, och till råga på allt vara designated driver åt sina syskon och föräldrar. Det såg med andra ord mycket mörkt ut. Jag tog en tupplur vid 19-tiden och vid 21 ringde pappa och meddelade att de kommit hem från Tyskland, en dag tidigare än planerat på grund av det eländiga vädret. Jag bestämde mig för att köra och hälsa på dem, i brist på annat. Satt där och snackade lite skit och drack kaffe. Stal ett flak Beck's av pappa och körde sen hem för att slappa vid datorn.

Vid midnatt ringer Mr. Stendahl och det visar sig att han är extremt festsugen. Mitt festsug har förstås avtagit något under kvällen, men hans entusiasm smittar av sig och snart har vi bestämt att han skall hämta upp mig efter att ha lämnat av sin syster i Lomma. Lite sent att börja förfesta, förvisso, men tur att jag fick de där Becks-flaket av pappa. Jag sveper snabbt ned en öl men inser snart att det inte kommer räcka med pilsner för att bli full på så kort tid. Man tager vad man haver, tänkte jag, och blandade till en stadig Red Bull/Tequila. Det smakade som en blandning mellan rävpiss och råttgift. Eller som vatten, citron och tvål. Kort sagt, det var svinäckligt men fick gå ner ändå. Tre öl till, och jag började komma igång. Stendahl drack fem Sort Guld på rekordtid för att komma ikapp.

Vi tog en taxi (Taxi Skåne, den här gången, dock med en sten korkad arab bakom ratten) till Slagthuset där det var stor uppståndelse och lite bråkigt. Vi knallade före kön och in i värmen, svepte i oss vars en rejäl jäger, vars en stadig grogg, och en Tuborg Guld. Sedan var jag faktiskt lagom full. Klockan var nu tre på morgonen. Vi dansade som besatta till allehanda svennebanan-låtar och hade faktiskt en riktigt kul kväll! Dessa otippade utgångar brukar faktiskt bli bland de bästa. 

Vaknade med ett ryck klockan 14:45 idag och insåg att jag hade 15 minuter på mig att hinna till bolaget. Flög i första bästa kläder jag hittade (en gammal adidas-overall) och rusade mot bilen. Halvsprang in på Burlöv Center och lyckades verkligen hinna in precis innan de skulle låsa för dagen. Svepte med mig ett helrör Koskenkorva och en butelj Cava. Måste ha framstått som en riktig lodare med mina röda bakis-ögon, djävulska andedräkt och sluskiga mundering. Utbrast "Nu är påsken räddad!" till kärringen i kassan, och hon log medlidsamt tillbaka på den unge alkoholisten mitt emot. 

Besökte åter mamma och pappa för en kopp kaffe... och tog sedan en lång promenad från dem och hem till mig, vilket tog dryga tre kvart. Kallt och rätt skönt ute. Nu väntar ett varmt bad och några öl innan det bär av till påskfest i Madeleines regi. Min gamle vän Danne ringde nyss, och förmodligen skall vi ses ute lite senare, skall bli kul. De flesta verkar sugna på Inkonst, men jag lutar åt KB, HB eller möjligen repris på Slagt fastän det brukar suga på lördagarna. Vi får väl se!

SKÅL alla påskfyllon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback