News from the ghetto...

Nu kan det väl vara dags med en uppdatering, såhär två veckor efter den senaste.

Jag har...
 
...fortfarande inte riktigt lyckats bli av med förkylningen jag drog på mig efter Siesta.

... inte heller lyckats sälja någon av mina eller pappas bilar.

... fått pengar från försäkringsbolaget och köpt en bättre begagnad telefon - det löste sig oerhört smidigt, så all respekt till Länsförsäkringar!

...missat Hultsfred vilket känns retligt men inte alldeles deprimerande.

... blivit EM-bög och sett nästan alla matcher

... varit på studentfest i Lund och krökat med mina föräldrars bekanta och deras barn. Det var en rätt skoj övning i att utveckla min sociala kompetens.

... varit på en riktigt riktigt intressant jobbintervju för en tjänst som säljare på Toyota i hbg. Håller verkligen tummarna, den dryga pendlingen till trots.

... Festat med vännerna båda helgerna och varit på KB lite för många gånger, senast igår.
 
... varit på en väldigt lyckad dejt med klar potential

... inte repat så mycket som jag hade velat, med något av banden

... försummat träningen en smula, men gjorde ett litet uppryck i slutet av förra veckan.

Framöver ska jag...

... på jobbintervju imorgon(idag) igen, för en tjänst som säljare på Telenorbutiken på s. förstadsgatan. Inte hyperintressant, men det återstår att se vilka villkor och utvecklingsmöjligheter de erbjuder.

... se matchen på onsdag med vänner och försöka få med folk till étage därefter (vilket lär skita sig)...

... träna så mycket som möjligt

... hälsa på morfar och ta med honom på utflykt till Skanör.

... längta efter...

... fira midsommar! Oj vad fint det ska bli!

... hoppas på bättre väder så solbrännan inte hinner försvinna helt

... åka på ny inköpsresa till Tyskland, ölförrådet börjar ta slut. Konstigt.

... försöka träffa vänner jag inte träffat på allt för länge

... Lyssna massor på Alkaline Trios nya platta "Agony & Irony"



Övriga reflektioner:

Finns det något tråkigare än att läsa bloggar där folk berättar om hur lyckligt förälskade de är och hur bra deras (nya) förhållande är? Lycka och välmående har väl aldrig lett till någon bra text, prosa eller konst. Skönheten och relevansen ligger i lidandet, och har man inget lidande så får man ta till humor för att hålla textmassan intressant, annars framkallar det inget annat än illamående.

"Han är bara avundsjuk, ensam och bitter!" kan man som författare till nämnda dynga försvara sig med. Bitter över vad? Att jag slipper slösa bort några av livets förmodat bästa dagar i en tvåsamhet under falska förhoppningar om att det kommer vara livet ut? Att jag i sommar, förutsatt att jag inte blir med jobb, kan göra precis vad och hur jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan än mig själv? Återkom igen i september - då lär bitterheten åter visa sin fula nuna - men en vecka innan midsommar? Knappast!

Jag vill ändå passa på att önska er, (ny)förälskade vänner och fiender, all lycka med era respektive förhållanden. Bara för att jag är en så jävla tråkigt snäll och varmhjärtad människa innerst inne. The Curse Of Being Nice...

The Format är förbannat bra. Deras låt "Ocean" är så somrig och uppiggande att man knappt kan sitta still.

Regn, moln och blåst är avskyvärt. Fram med solen igen, himmlajävel!

Jag fastnar alltid vid datorn i fel lägen,typ som nu, när jag egentligen borde ha sovit för flera timmar sedan men istället ägnat mig åt meningslöst slösurfande och dylikt trams. Oj vad ofta detta inträffar, typ varje vardag. 

Jag har sett en hel jävla säsong av Gossip Girl, utan att för den delen börja tvivla på min heterosexualitet. Rätt OK serie faktiskt, om man lägger förutfattade meningar åt sidan.

Nävafan, lite sömn på detta!

KRAM



  

 


 



Kommentarer
Postat av: Micke

Gossip girl är fan skiten!

Tonårsångestserier (L)

2008-06-22 @ 15:25:22
Postat av: Andreas

sorry kalle men jag måste säga det:



Lägg av med gossip girl, annars kommer gardell ringa och be om en dejt.... och det vill vi väl inte?

2008-06-27 @ 10:42:57
Postat av: Malin

Eftersom att du prompt motsäger dig en normal vänskaplig kontakt kan du väl i alla fall uppdatera din blogg lite oftare? :)

Postat av: Anonym

tja du e snygg <33

2010-09-05 @ 18:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback