Thank god it's monday!

Can't wait for tuesday
I live a five-day weekend
I have a year long holiday
Thank god it's monday



Men idag fick jag gå upp "i tid". Somnade inte förrän sent som fasen, och skulle på anställningsintervju klockan 11:00. Är det inte fruktansvärt ironiskt, att precis när man ÄNTLIGEN fått tummen ur och skickat in sin ansökan till universitet/högskola, får jag TRE anställningsintervjuer på samma gång - alla känns dessutom riktigt intressanta, på olika sätt.

1. Den jag var på idag, som bilförsäljare på Citroën. Har "alltid" velat prova på att jobba som bilförsäljare. Har inga föreställningar om att jag skall bli miljonär på det, men jag tror att jag skulle trivas bra med den sociala biten kombinerat med min goda bilkännedom. Intervjun idag gick för övrigt väldigt bra, och jag var ännu mer sugen på detta jobb efteråt! Enda nackdelen är att man måste jobba varannan lördag och söndag 11:00-15:00...inte läge att supa till 07:00 med andra ord.

2. Ska på en nästa måndag, avseende en tjänst som marknadsassistent för ett postorderföretag inom elektronik/datorer. Verkar också mycket intressant, och arbetsuppgifter som jag behärskar.

3. Blev telefonintervjuad igår (var rätt sliten, så jag är osäker på hur det gick) av ett rekryteringsföretag som håller på att värva en merchandiser som skall åka runt i hela Skåne och marknadsföra och informera om Sony Playstation, hos befintliga kunder och återförsäljare. Ett väldigt fritt jobb där man själv disponerar och planerar sin tid och sina resor, utan budgetansvar eller krav på försäljning. Verkar också spännande tycker jag, skönt med lite friare tyglar framföralt nu på sommaren.

Vi får väl se vad det kan bli av mig i slutändan...

Helgen gick som vanligt i full fart. Prickade in en superdålig minneslucka-fylla i fredags vilket inte alls kändes bra.

I lördags hade Sabine födelsedagsfest med vanliga ligan samt ett gäng inbjudna danskar som var mycket trevligare... efter 10 öl pratade jag flytande danska, tyckte jag... men fick faktiskt beröm....obegripligt. Därefter blev det en kort visit på Inkonst... 140:- för en halvtimme av fruktansvärt oljud med helt jävla hutlöst hög volym... sen fick jag och Robban nog och flydde över gatan till KB. Där fick jag någon slags generositets-ryck och började bjuda på jul-cider till höger och vänster. Kul hade vi iallafall, och Jacob anslöt lite senare, och så träffade jag Max, och Louise, och Caroline, och Billie, och Anna K och.... ja jävligt många olika filurer! Slutade med Jalla Jalla och 04:15-bussen hem. En bra om än dyr kväll.

I söndags hade mamma ordnat kombinerat släktkalas för mig och min kära syster Kristin som varit hemma från Dublin över helgen. Hon fyllde år den 27 januari, och jag fyller år på onsdag... nåja jag körde och hämtade morfar i Trelleborg men var som sagt en aning sliten och därför inte jättesocial mot släktingarna, vilket jag har lite dåligt samvete för... de hade fixat fina presenter till mig och allt, vilket jag inte ansåg mig förtjäna... Mamma hade som vanligt gjort vansinnigt god mat, gudomligt för min bakfulla buk.

Drog sedan och spelade trummor med Lowcut... kul som fan men nu är mina händer trasiga igen.

Idag som sagt anställningsintevju, sen var jag ute en lång runda i solen, sen åkte jag och tränade i brist på annat.

Imorgon blir det sannolikt att gå ut till lilla torg eller möllan och dricka några öl med grabbarna, kanske ansluter Kristin och hennes vänner. Vi får se.


Jag har tråkigt så jag ska vara bög och lägga in en ROLIG LISTA YEEEEEEEEEEEY!!!!! Oblygt stulen. Fridholm blir väl glad iallafall, så han har något att göra på jobb...

Vad heter du? Karl Christian Hansen 

Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Karl Christian Rävhufvud

Vilket stjärntecken är du? Oxjävel

Har du bott utomlands? Dessvärre inte, förhoppningsvis framöver.

Flyttat antal gånger? En. Hit. Förhoppningsvis snart igen (dock inte utomlands)

Vad vill du bli när du blir äldre? Hade jag vetat det hade jag väl för fan pluggat något?.

Har du några piercingar/tatueringar? Nej.

Favoritårstid? Sommaren

Vilken färg har du på tapeterna i sovrummet? Vita med smaklösa dekorationer, men det är MITT rum så jag gör som jag vill HEHU!

Har du tv i sovrummet? Ja, den används dock bara till att spela Super Nintendo och är inte ens ansluten till kabelnätet/antenn....

Vad har du i din jackficka just nu? Orkar inte gå och kolla, där är nog tomt ändå.

Har du nåt husdjur? Inte levande.

Har du någonsin ätit sushi? Ja, det var utmärkt förfestmat, inte så tungt och gick fint ihop med öl.

Har du haft ett seriöst samtal under de närmaste 48 timmarna? Oja, flera stycken! Planerade tisdagskvällens öldrickning. Viktiga saker!

Har du kramat någon under de närmaste 48 timmarna? Ja, min syster och min mamma.

Vad var det sista som du sa till någon? "Tack", till en söt tjej som höll dörren för mig på väg ut från gymmet.

Hur är vädret just nu? Stjärnklar himmel.

Vad är bredvid dig just nu? En filt och min mobil. Fan vad tråkigt.

Vad gör dig glad? Vänner, pengar, starköl.

Vem pratade du näst sist i telefon med? PC-doktorn

Vill du ha barn? Javisst, om sidådär 10 år.

Vad ska dom heta? Pendlar mellan Reuben, Rutger och Herrmann Göring, svårt val!

Är du höger eller vänsterhänt? Vad fan spelar det för roll?

Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska, det vill säga att jag sällan går och lägger mig innan det blivit förmiddag.

Någonting jag tycker om med mig själv:  Jag har rätt stiliga vader.

Någonting jag inte tycker om med mig själv Att jag har svårt att kontrollera mina tendenser till spelmissbruk på fyllan och att jag har så förbannat svårt att gå och lägga mig i normal tid

Detta är jag rädd för Att bli kär


Min käraste ägodel
Datorn hade jag inte klarat mig utan


Följande musikstilar tilltalar mig mest 
Punkrock, Akustisk pop/rock, 80/90-talsmusik

Jag spelar
Trummor, bas och gitarr. Och Allan.

Det här tänder mig: Intelligens, humor och en snygg röv


Favoritfärg: 
Maledivenblau metallic
  

Om jag vore ett djur skulle jag vara Räv


Har du busringt någon gång?
Lilja... 12 23 10.... undrar hur många som egentligen ringt den stackars efterblivne saten? 


Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Ja, för rätt summa pengar.


Klarar du att tanka själv?
Ja, bara någon annan betalar! HÖ HÖ HÖ
 

Vad har du i din väska? En svettig T-shirt som jag inte orkat packa upp sedan gymbesöket..


Vad är du tacksam för idag?
Att våren tycks vara här. På riktigt. Om det är fint väder på min födelsedag så blir det fint väder hela sommaren, det slår sällan fel (förra året regnade det på min födelsedag och se hur det gick!).



Trött nu. Gonatt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh en lista tillägnad mig.

nu blev det varmt i byxorna.

2008-04-22 @ 10:49:27
Postat av: jonte

vad är morgonfikat på jobbet utan en ny o fräsch blogg av kalle...

2008-04-22 @ 14:49:06
Postat av: fridholm

precis. kalles blogg får min läppar att skälva.

grattis förresten ditt rövhelvete.

2008-04-23 @ 11:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback