Older, but not much better

Happy Birthday, you're not special
You're getting older but not much better
We just want to embarass you
That's why we're singing this song
So happy fucking birthday, you're not special

Det skall folk få lov att sjunga för mig på min födelsedagsfest nästa vecka, så börja träna, suckers!

Igår var min födelsedag.

Vi började firandet redan i tisdags kväll. Jag, mötte upp med Jacob, Sebbe och Robban på O'learys på centralen... fotbollsnördarna i sällskapet skulle tvunget se Liverpool-Chelsea. Jag ogillar alla engelska lag, men jag hatar nog Liverpool mest av alla, och Robban hade satt pengar på Chelsea eller på lika, alltså var jag Chelsea-fan för kvällen. Det var vi nog ensamma om på hela stället...folk blängde surt som fan på oss när vi bejublade Rises snygga självmål med 10 sekunder kvar av matchen! Hällde i mig en Kilkenny och en Jim Beam/Cola.

Därefter knallade vi bort till Mello Yello och drack en god mörk Staropramen, men det var svinkallt i blåsten trots gasolbrännare och filtar. Sebbe och Jacob gick hemåt, jag och Robban gick till Crown för att möta upp med Kristin och hennes vänner. Det var minst sagt labil stämning på Crown och halva sällskapet drog hemåt vid 1-tiden. Jag, Kristin och Sara hade emellertid rätt kul och skrattade åt alla retards på stället. Jag hinkade i mig ett antal drinkar och Staropramen och blev faktiskt rätt full till slut. Bestämde mig ändå för att åka med syrran hem, sova hos föräldrarna, och skjutsa henne till Kastrup morgonen därpå.

Ingen klockren idé. Mådde ju inte helt 100% när jag klev upp kl. 08:30 efter att ha gått till sängs (soffan) full blott fyra timmar tidigare, men det fick gå. Svepte någon liter vatten och en kopp kaffe sen satte vi kurs mot Danmark. När jag lämnat av Kristin körde jag först till Brugsen på Tornby för att inspektera deras öl/spritutbud som visade sig vara under viss kritik. Köpte endast med mig en flaska Tullamore, eftersom det var "tillbud" på den. Körde därefter till Bottleshop där utfallet var bättre. Två backar Hof, en tunna Heineken, en liter Absolut och en Cinzano, så nu ser det lite bättre ut i spritförrådet åtminstone! Bra inför festen, om inte annat.

Körde hem sen, vid det här laget extremt trött. Tog en powernap på 1,5 timme sen dök Olof upp och ville bjuda på födelsedagslunch. Vi körde till möllan, köpte med oss Thaimat och satte oss likt två nykära bögar på en bänk i Pildammsparken och käkade. Det var emellertid extremt behagligt, strålande sol och nära nog vindstilla, tänk så underbart livet kan vara! Efter lunchen körde vi hem till mig, Olof hjälpte mig att vaxa färdigt M5:an (ett projekt jag påbörjat i tisdags) och sen körde vi till NFS för att lämna av den - skall få ny kamkedjespännare imorgon, hoppas det inte ruinerar mig.

Därefter körde vi till mina föräldrar och lämnade av pappas bil, sen gick vi därifrån hem till mig, fortfarande i strålande sol. Kvällen bedrevs sedan med 100 Höjdare, Morgonsoffan och NOFX TV-serie Backstage Passport.

En LÅNG men riktigt riktigt trevlig födelsedag.

Jag vill speciellt passa på att tacka ALLA underbara vänner som hört av sig med gratulationer! Det betyder extremt mycket att veta att ni finns, hoppas att ni vet det!

Nu på nattakvisten har jag, istället för att lägga mig tidigt som jag borde, slöat vid datorn, duschat och kollat nya One Tree Hill.

G'night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback