Another weekend, another evening, another beer

Pust!

Inte bloggat som utlovat, men har för omväxlings skull haft jobb att ta hand om. Blev precis färdig med en artikelserie som skall publiceras i en bilaga till Aftonbladet...och det låter ju rätt stekigt, men ämnet var "De senaste trenderna inom husvagnar, husbilar och camping" - följaktligen en ganska tung utmaning och inte världens roligaste topic - men envis som jag är så klarade jag faktiskt biffen, i ganska god tid innan deadline till och med! Nu vet jag allt om husvagnar och husbilar :-(

Helgen? Hade tack vare mina underbara vänner potential att bli en klassiker, men får nöja sig med ett godkänt betyg, tack vare min egen dumhet. Fredagen innebar förfest hos Micke i hans nya lya på Möllevångstorget. Trevlig. Därefter skulle jag gå till Deep med Jacob, Kamil och Pode, vilket hade varit jävligt kul. Istället gick jag av oklar anledning in på KB medan de andra gick vidare. Dumt val, hade inte speciellt kul.

Sov/slöade bort hela lördagen tills det var dags att duscha, klä på sig och invänta hämtning av Robin. 50-årskalas för deras mor, och vi bjöds på oerthört god mat och ett ölutbud helt i min smak med allt från Newcastle till Warsteiner. Vi satt i deras uterum och med solnedgången i bakgrunden var det riktigt härlig somrig känsla, men tiden går fort när man har roligt och vi upptäckte att vi var något sent på det - ännu en fest väntade nämligen runt hörnet, bokstavligt talat. Ett halvt kvarter bort bor nämligen Nasse som firade 23årsdag. När vi väl kom dig var jag redan tämligen full, och ett par snabba Red Bull/Vodka gjorde knappast saken bättre. Mr. Anderberg utnyttjade min svaga karaktär och lyckades lura med mig till KB, fastän alla andra, inklusive mig själv, egentligen ville till Slagt. Hade en skum kväll på KB och vaknade av olika anledningar inte helt utan ångest. Var fortfarande rejält full när jag steg upp första gången vid 13-tiden. 

Söndagskvällen bjöd på flytt av trumset samt repning med Lowcut slog sönder mina händer totalt men det var kul som fan att spela trummor på riktigt igen!

Igår sökte jag några utbildningar inför höstterminen, framförallt hoppas jag på att komma in på Strategisk Kommunikation på Lunds Universitet - Campus Helsingborg, tror det hade passat mig fint. Ikväll ska jag kolla lite KY-utbildningar med Fridholm, och åka och träna, tänkte jag.

Dublin-berättelsen får vänta... om jag ens orkar skriva den....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback