Så var det 2007...

... och året började på absolut bästa möjliga vis!

Nyårsafton blev en riktigt lyckad tillställning, tyckte både jag och alla andra jag talat med - härligt när det för ovanlighetens skull blir på det viset - annars brukar nyårsafton mest vara en högtid av krossade förväntningar, redlös fylla eller bara ångest.

Vi käkade en mycket god middag, drack gott därtill och hade väldigt trevligt. Pappa blev en aning överförfriskad, men det må vara hänt. Efter maten blev det Burnt Face Man-maraton, med inslag av Drengerne fra Angora... ja jävlar.

Sedan höll jag och Olof gitarr-konsert - mycket trevligt tyckte åtminstone vi själva :-D

Vid själva 12-slaget korkades champagnen upp, och försvann ganska snabbt ned i våra törstande strupar. Olof hade köpt en mycket välsmakande Roederer Brut medan jag gick på ett lite mer traditionellt spår med hederliga Moët Chandon. Pappa kommenterade våra val av drycker med "Surt Franskt Piss", och läppjade vidare på sin Asti Cinzano....

Efter detta dansade vi lite, som mongoloider. Vi bestämde oss för att ta bussen upp till stan för att försöka hitta några festligheter, siktade in oss på KB, men när vi väl närmade oss var det ingen som riktigt hade lust längre. Istället hamnade vi på Campus Kebab...

Efter ett tag bestämde vi att kvällen fick vara slut. Somliga var lite överförfriskade, och jag var nästan nykter och riktigt trött. Följde med Carro hem, och kunde omöjligen ha tillbringat årets första natt på något bättre vis än i hennes armar, känns det som.

Igår var jag ute och luftade M5:an, för första gången på typ en månad. Alltid lika givande och trevligt! Därefter fick den en stor handtvätt och full tank, innan jag åter kopplade på underhållsladdaren. Nu får den stå i garaget till våren behagar visa sig, planerad premiär är den 1/4.

Idag tänkte jag köra en sväng till IKEA och köpa lite smått och gott.

Fan vad tråkig denna blogg blev...märkligt, när jag egentligen haft rätt kul... Måste vara för att jag imorgon måste jobba igen :(

Kommentarer
Postat av: Asken

Hördudu din gamla gädda, glad påsk i förskott och grattis till bloggen!
Asken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback