Ordentligt utvilad efter helgen...

... yeah, right....

Helgen började lätt kaotiskt. Givetvis skulle jag sova länge och ordentligt mellan torsdag och fredag, för att orka med festligheter på fredagskvällen. Givetvis misslyckades detta och 5 timmar räcker inte långt, vet jag av erfarenhet (sist slutade det med att jag somnade på en bänk på kyrkogården...). Åkte tidigare från jobb för att försöka få lite förberedande eftermiddagssömn, men gjorde misstaget att åka hem om mor och far, för att reparera deras trådlösa nätverk. Det lyckades förvisso ganska bra, men tog ändå en timmes dyrbar budgeterad sömntid.
 
Väl hemma började jag dra lite i trådarna inför kvällens aktiviteter. Slagthuset skulle vi till, bestämde vi. Sedan kom jag äntligen i säng, och låg och halvsov i en dryg timme innan det ringde. Strul. Slaghuset gav endast tillträde till folk med biljett, och biljett kunde endast fås via Nöjesguiden. Tjejerna hade biljetter, inte vi killar. Vi styrde åtminstone upp saker och ting så att vi alla skulle samlas hemma hos mig och förfesta, därefter skulle vi åka åt vars ett håll. Jag fick stressdiska och snabbstäda, helt i onödan eftersom folket inte dök upp förrän rätt sent. Nytt rekord i antal folk samtidigt i min lägenhet... Jag, Erik, Stefan, Sebbe, Johan, Louise, Kim och Carro. Det blev riktigt livat och lyckat... och vad kvällen gick lyckades vi få tjejerna på bättre tankar...och slutligen åkte vi alla i samlad tropp till KB. Känner att jag snart borde föräras ett VIP-kort där... när vi skulle gå in fick jag inte visa leg för vakten... "Nej, dig känner jag igen ändå, in med dig!" Ett tecken på att man varit där lite väl ofta kanske ;)

Christian Falk vände skivor... och jag tyckte trots allt att det var ganska okej musik. Han spelade mest soft house, vilket stämde rätt bra överens med mitt sinneslag - lite seg sådär. Ingen optimal partymusik dock, men jag hade åtminstone väldigt trevligt - och det hade tydligen de andra också, även om Erik klagade på svåra smärtor i tungan...
 
Efter KB blev det i vanlig ordning Donaubageriet...och sedan taxi hem. Carro höll mig sällskap. Vi förblev sängliggandes hela lördagen också, för säkerhets skull :)

Efter att jag lämnat henne på lördagskvällen körde jag och hälsade på Olof. Det blev till slut en helkväll med svullig förtäring och en bra rulle - Risky Business. Avslutade inte förrän framåt 3-tiden med en nattlig promenad i södra Malmö.

Igår klev jag upp "tidigt", 13:30 för att göra nytta. 750:n behövde få på vinterhjulen och tvättas. Det gick förållandevis mycket smidigt att byta hjulen, trots att våld behövdes för att få bort de gamla låsbultarna, som kasserades och byttes mot nya.

Tvättade av sommarfälgarna - som var groteskt skitiga efter en månad i detta blaskväder. Passade även på att snabbtvätta av bilen, trots att jag är fullt medveten om att den kommer bli skitig imorgon igen... Efter bilvårdsstunden mekade jag vidare med föräldrarnas trådlösa nätverk...verkar som om en mottagare pajjat, insåg jag efter fyra timmar. Fick åtminstone lite riktig mat - tack mamma.

Hemma i garaget provade jag en så kallad nanobehandling av vindrutan på 750n, som sägs vara extremt vattenavvisande. Det utlovas att man inte ska behöva använda vindrutetorkarna... vi får väl se om det funkar. Produkten var ganska svårjobbad tycker jag. Behandlade skinnet i främre delen av kupén med Gliptones fina Liquid Leather- produkter, och nu luktar det nybil igen :)

Imorgon ska jag köra till Karlstad, för att besöka en av våra leverantörer. Ska bli trevligt med långutflykt på arbetstid. Det blir lite produktutbildning, och middag samt elitseriehockey på kvällen.

Snart lunchdags, det blir Pastakungen som får stå för fettet denna dag...

Bis Dann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback