Total julförberedelsekaos...

... precis som det ska vara. Jag har inte ens orkat bli stressad, väl införstådd med hur det alltid är i dessa tider.
 
Igår (fredags) morse, eller ja, vi vaknade väl vid 14:00 eller så, körde jag Caroline hem, parkerade på regementsgatan och gick för att möta Carl på G.A. Torg. På väg dit springer jag på Karl-Johan som varit i Schweiz och pluggat en termin - ett kärt återseende. Vi slog följe ett tag... och när vi mötte upp Carl var det Kalle, Kalle och Calle, lätt bizarrt :-D

Därefter gick vi en runda... Calle skulle jaga julklappar, eftersom han på kvällen skulle ta tåget hem till Karlskrona. Jag hade ju lovat mig själv att inte handla julklappar innan den 23:dje, och rekade bara terrängen lite, utan större framgång. Därefter tog vi en latte hos Gustav i hans trevliga butik/café sic.is på södra förstadsgatan. Rekomenderas! Vi gick upp en sväng till Calle på Möllan innan jag åter begav mig hemåt.

På kvällen kom Olof förbi och vi glodde på den dåliga men hyfsat underhållande The Transporter. Mitt i natten fick vi besök av Asken och Stephan, som var på väg hem till sthlm från Tyskland där de köpt med sig en BMW 540i och en massa öl. Jag bytte till mig ett gäng öl mot ett par lådor reservdelar :)

I morse var jag uppe i hytsad tid...skulle som sagt med Olof och julhandla. Nu ska jag ju inte avslöja vad jag köpt eller ens var vi var... men till slut blev vi åtminstone klara med allt! Vi kom till och med ihåg att köpa med oss tejp, presentpapper och snören. Efter stan åkte vi hem till Olof och slog in presenterna och drack julmust samtidigt som vi avnjöt hans nyinköpta Huey Lewis - Live 1984- DVD...

På kvällen bestämde vi oss för att åka in till stan för ett restaurangbesök, tillsammans med vår käre vän Victor. Destinationen lämnade vi öppen... vilket slutade med att vi hamnade på Ellyssé. Åt en fin tournedos med idahopotatis och ett mediokert rödvin därtill. Sedan körde vi hem och spelade Super Nintendo och åt choklad :P

Julstämningen har fortfarande inte infunnit sig. Det närmsta jag kommit är att lyssna på min egna, alternativa julskiva 20 gånger i sträck, och när jag och Olof slog in presenterna tidigare ikväll.

Imorgon ska jag hämta mamma och Kristin vid 13:30 för avfärd mot Lund, där årets julfirande ska äga rum. Stackars Pappa har fått i uppdrag att hämta Morfar i Trelleborg...

Egentligen är det bara en sak jag önskar mig i julklapp... :-)

GOD JUL ERA RÄVAR!!!!!!!!!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback