Skräpbloggens förbannelse...

...har ju inte kunnat blogga på flera dagar nu, och följaktligen glömt bort det mesta som hänt i veckan :)

Men i ärlighetens namn så har det inte hänt så fantastiskt mycket. Jobbat på dagarna, slöat på kvällarna.

I måndags såg jag dock till att göra 750:n laglig att köra med. Lyckligtvis räckte det med att byta en halvljuslampa och ställa ned ljusbilden en aning, så skall farbror blå inte längre kunna ha några invändningar mot min framfart! I tisdags var jag ute hos en plåtslagare/lackerare i Vellinge, som jag fått tips om. Han kikade på bilen, fotade skadorna för bedömning, och verkade extremt bra att ha att göra med. Nu väntar vi bara på att Trafikförsäkringsföreningen skall godkänna kostnaden, när de kommit fram till att vi inte vållade olyckan! 

Pappa fick överta Touringen i söndags, och han är mycket, mycket nöjd med den trots att han fick soppatorsk på premiärturen till jobb (jag hade förstås varnat honom såväl för låg bränslenivå som tankmätarens minst sagt lynniga humör). Igår köpte jag hem olja och filter till honom, som en del i uppgörelsen, och han körde till Need For Speed för att få det bytt á la Drop In.

Imorse lämnades även 750:n till NFS, för byte av motorolja, kylmedel, bromsvätska samt kupéfilter. Skall strax spatsera bort och hämta den, tänkte jag.

Skulle egentligen vilja se Moneybrother imorgon på KB, men 250:- känns aningen saftigt. Hans senaste platta är dock det bästa jag hört på ett tag. Vi får se hur det slutar... någon form av festligheter får det nog bli i helgen, i vart fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback