Julstämning...

... var fan tog den vägen?

Jag brukar vara väldigt ambivalent inför julen, och någon riktigt julstämning brukar aldrig kunna infinna sig förrän på själva julafton, eller möjligen den 23:dje, då jag och Olof traditionsenligt köper alla julklappar :-)

Men i år är det fan ta mig värre än vanligt... det kan förvisso bero på att jag inte ens har satt upp någon ljusstake i min lilla lägenhet...som man bäddar får man ligga.

Jobbveckan blev kort, jag bestämde mig igår för att ta ledigt idag och imorgon. Igår hann jag dock ta ett alvarligt snack med högsta chefen, angående min framtid i företaget, vad som ska göras och hur det ska göras. Mycket positivt, tycker jag, även om jag inte riktigt fick hela min vilja fram ;-)

Efter jobb igår hade jag en timme att slå ihjäl, och tog en riktig långpromenad, gick hela(!) ribersborg fram och tillbaka, med en sväng ut till Ica Maxi i västra hamnen. Det var en riktigt härlig, mild, vindstilla decemberkväll och havsluften friskade upp.
 
Därefter hämtade jag Caroline...  vi åkte hem till mig och spelade lite Donkey Kong Country på Super Nintendo :D Måste komma ihåg att köpa tvåan och trean också...

Nu ska jag hämta mamma och lillasyster Kristin för att köra hem till lilla Mormor och fira jul. Hon har Alzheimers och är lite för förvirrad för att kunna deltaga vid det ordinarie julfirandet :-/

Ikväll ser jag framemot att få återse Caroline...massa banor kvar att klara i DKC ju! Imorgon ska jag med Carl och ta en sväng på stan, lutar det åt, trevligt :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback