Fredag, men helt utan fredagskänsla...

...nyårsambivalensen når nya höjder i Kalle-land!

Erik hade ordnat fram ett förslag på nyårsfirande som lät hyfsat lockande, men det lutar nog åt lugn middag hemma hos föräldrarna, med inbjudna gäster i form av Olof, kanske någon mer, och någon av Kristins kompisar. Tror det blir väldigt trevligt - sen får vi se om vi ska ut och röja någonstans efter tolvslaget.

Men inte fasen känns det som att det ska vara nyårsafton om blott två dagar... det känns inte ens som fredag, eftersom arbetsveckan bara varit halv. Jag har emellertid tagit ledigt tisdag och onsdag för att korta ned nästa veckas arbetsångest en smula.

Den omtalade 18-årsfesten blev i mitt tycke mycket lyckad! Trevligt folk (även om jag kände mig lite asocial, som mest kommunicerade med de jag redan kände) och den ultimata förfest-räddaren: kareoke! Jag rev av ett bejublat (!) framförande av Offsprings "The kids aren't alright", och en fin duett tillsammans med Erik i Elvis Presley's "Suspicious Minds".

Vi begav oss i god till till Étage, för att slippa köa. Det lyckades rätt bra, den lilla kön som trots allt bildats avverkades snabbt. Väl inne blev det lite öl, lite sprit, och mycket trevligt umgänge. Sprang på en hel del bekanta ansikten - mycket trevligt. Trots detta avvek vi hyfsat tidigt, vid 01-tiden om jag inte missminner mig. Ringde Olof som var hygglig och lovade att skjutsa mig till jobb dagen därpå...sedan traskade vi genom kungsparken hem till Caroline. Mysigt som alltid, men jag skulle ljuga om jag sa att jag mådde kanonbra när jag vaknade 07:00 i går morse... Huskurerade mig med en ipren och en koffeintablett, och vips - 45 minuter senare kände jag mig redo att möta dagen.

Olof hämtade upp som planerat, och även om jag var seg så förflöt gårdagen på jobb rätt bra. Efter jobb ville pappa ha hjälp att bära in och montera upp deras nyinköpta TV... och jag lovade att hjälpa till ifall han kunde hämta mig på jobb och sedan skjutsa mig hem. Fair deal, tyckte han. Det var inga problem att få in TV'n... och den var riktigt najs - ett riktigt uppköp från en 15 år gammal (dock fullt fungerande) 28" till en 40" Sony LCD. Tummen upp för att de gamla äntligen börjar unna sig lite vardagslyx :-)

Mådde dock riktigt risigt efter detta, av någon anledning... förskjuten bakis, och trött som en idiot. Pappa fick köra mig bortom till slottstaden... hämtade upp Caroline, och sedan ut till mig. Vi var sjukt trötta båda två...och gick och la oss med en gång.

Det var obeskrivligt skönt att vakna upp utvilad i morse, med en vacker flicka i famnen :-) Körde henne hem, sen till jobb (något försenad...)

Under dagen idag har jag och Olof skissat på en ny uppfinning kallad Fartmaster - en slags termosbehållare för analgaser. Vi stoppar där...nu ska jag hem och städa och spela gitarr!

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback