Extra vitlök men inga grönsaker...

... beställde jag i min kebab-baguette på lunchen. Den var förstås jättegod, och plättmätt blev man. Inte det nyttigaste man kan trycka i sig, men ibland får man unna sig lite extra kolhydrater och fett.

Denna vecka har varit hyfsat lugn än så länge. Gårdagen blev riktigt najs till slut. Trevlig eftermiddag på jobb, har kommit på plats och till ro på mitt nya kontor...trivs riktigt bra än så länge!

När jag kom hem igår hade jag fått brev från hyresvärden - alltid spännande. Denna gång visade det sig innehålla en glad överraskning. Jag kommer att erhålla 1000:- i reduktion på nästa månads hyra, som kompensation för att det varit strul med varmvattnet (något jag märkt av kanske 2 ggr totalt...).

Igår kväll kom Martin förbi och visade upp sitt nyförvärv, en Mercedes-Benz C230 kompressor Sportcoupé. Väldigt välutrustad med exempelvis AMG-paket, skinn, navi och panoramatak. Mycket bekväm bil, med automatlåda och allt, men var det där med "sport" tog vägen förstod jag inte. Det kändes som att åka/köra ungefär vilken annan Merca som helst - lite taxikänsla. Hyfsat drag i maskinen, men tråkigt motorljud. Martin, som är 195 cm lång, gillar ironiskt nog småbilar, så ur den synvilkeln är den ett trevligt val. Tidigare körde han en Honda Civic Type R, som förstås var mycket roligare, men i total avsaknad av komfort och utrustning.  

Ikväll håller vi styrelsemöte för sydsektionen i BMWCS, i vilken jag sitter som ordförande. Har lite dåligt samvete för att jag försummat arbetet med klubben under det gågna året...och det blir säkert en hel del gnäll... men vi får väl se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback