En helg helt i min smak...

...som bjöd på såväl dramatik och passion.

Fredagen... någon Moneybrother-konsert blev det dessvärre aldrig för min del, eftersom ingen annan  var sugen på att se honom (trodde jag...). Istället blev det, efter inte så lite strul, en mysig filmkväll. Jag var fantastiskt trött men höll mig ändå vaken, till skillnad från vissa andra ;)

Lördagen... snackade med Olof som var sugen på att handla lite kläder. Jag är aldrig svår för lite shopping, och det slutade med 4(!) par nya Levi's, en dunväst, en L.A Dodgers- tshirt och en Encore- tröja. Mycket nöjd med utfallet :) På kvällen var inte mycket bestämt, mer än att jag och Erik skulle dricka pilsner och ännu en gång förlusta oss i Malmös nattliv. Fick senare besked om att även Stefan skulle ansluta. Pappa ringde lämpligt nog och bjöd hem mig på hans fina hemmalagade råbiff - en delikatess som lämpar sig ypperligt tillsammans med ett par öl. Det blev för ovanlighetens skull som så att vi hamnade på KB, där det var ovanligt mycket folk, och riktigt riktigt bra musikblandning! Var nöjd med musiken trots att jag lyckades pricka in mitt toabesök just när det spelades Panic! At the disco följt av Rancid's klassiska Time Bomb :( Vi röjde tills de stängde, var väl i säng vid 05:30 eller så.

Söndagen... började med sura miner och tråkigheter. Huvudvärk och sömnbrist, men inget så allvarligt att det kan kallas för bakfylla. Det blev dock bättre vad kvällen gick, och avslutningen på helgen kunde omöjligen ha blivit bättre! Tänk att ibland går saker och ting exakt som man önskat och hoppats... hoppas att det fortsätter så!

Idag har jag lyckats falla offer för den första blixthalkan... det var bokstavligen glashalt imorse på väg till jobb, och med sommardäck (255/45/18" bak) på 750 hade en till synes odramatisk och ordinär omkörning junnat sluta i diket. Jag tackar det fantastiska DSC-systemet för att problemet helt odramatiskt åtgärdades innan jag knappt ens hunnit märka att det uppstått :-) Nu är det fasen ta mig dags att skicka på vintersulorna!

Dagen på jobb har gått hyfsat fort... jag och Carl har stått på lagret och snackat skit och lyssnat på musik, samtidigt som vi fått en hel del gjort.

Dags för hemfärd...återstår att se vad denna svinkalla måndagskväll bjuder på för överaskningar :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback