En föga inspirerande start på veckan...

... med värdelöst skräpväder. Regn, blåst och kyla - det vill säga riktigt skånskt vinterväder!

Var nära att ge upp morgonpromenaden imorse... så fort jag gick utanför dörren kände jag blåsten piska i mitt ansikte, och nog fasen hade det börjar regna också. Med The Killers i hörlurarna bestämde jag mig för att trotsa vädergudarna och likväl ta min promenad, även om det kändes väldigt lockande att skita i alltihopa och i stället ta ett varmt bad. I stället för att gå rakt ut på landet som jag brukar, gick jag rundor i villakvarteren, där det åtminstone blåser lite mindre. Efter knappt 10 minuter hade det åter slutat att regna, och jag bestämde mig för att traska på.
 
The Killers Sam's Town-platta är verkligen fantastiskt bra och en utmärkt start på dagen. När jag kommit hem och duschat kände jag mig riktigt beredd att möta måndagen, dessutom skulle jag få köra 750 till jobb för första gången på ett tag.

Nu är lunchen avklarad, det blev en thaigryta med pasta, från våra vänner på
www.pastakungen.se - riktigt gott och hyfsat prisvärt (40:- inkl. läsk).


Hur var helgen då? Jo tack bra!

I fredags gick jag som sagt tidigt från jobb, och var riktigt trött. Hann med en kort power-nap innan Erik hämtade upp mig. Vi tog lite att dricka hemma hos honom, och tog sedan bussen upp till stan, för ett kort besök uppe hos Carl och Dennis. Där hann vi med lite allsång och ytterligare några öl innan vi skyndade ned till KB för spelningen med Timo. Det hann visst slinka ned någon öl inne på KB också innan han började spela... och sedan några öl under spelningen...(ni börjar kanske se ett mönster nu). Konserten var riktigt bra! Enda missen var att han brände av alla "rökarna" redan under ordinarie speltid, med följden att jag istället för att stå kvar för extraspåren gick till baren. Han skulle ha sparat "Let's kill ourselves a son" till extraspåren, av strategiska skäl, för att hålla oss "longing for more". Nåja, i övrigt utan anmärkning!

Efter konserten blev det... lite mer öl... och några White russians slank visst också ned. Kontentan blev att kvällen inte blev så lugn som planerat, dock väldigt trevlig!

Lördagen lämnades som sagt öppen för förslag, och följden blev att Miss N bjöd in sig själv, vilket jag inte hade något emot. Vi såg på Sleepers, som Sebbe varmt rekomenderat. Han måste ha varit full när han såg den...för bra var den INTE! Ett riktigt sömnpiller, faktiskt, trots en stabil insats från Robert DeNiro.

Igår möblerade jag om bland bilarna i garaget....sen hände dessvärre inte mycket mer :-/

Måndagen går vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback